1.
Miejsce i rola ICT w zarządzaniu szkołami
2.
Wyszukiwanie informacji w Internecie
›
Korzystanie z wyszukiwarek i katalogów stron WWW
›
Wyszukiwanie przepisów prawa oświatowego
3.
Wykorzystanie Frontera w zarządzaniu szkołą i dydaktyce
4.
Monitorowanie dydaktycznej pracy szkoły – system Uczniowie Optivum NET
5.
Zarządzanie oświatą w jednostce samorządu terytorialnego – system vEdukacja
6.
Przygotowanie arkusza organizacyjnego szkoły
›
Podstawy pracy w programie Arkusz Optivum
›
Wprowadzania danych dotyczących organizacji szkoły
›
Przydzielanie zajęć nauczycielom
›
Weryfikacja poprawności arkusza organizacyjnego
7.
Gromadzenie i analizowanie danych za pomocą arkusza kalkulacyjnego
›
Podstawy pracy w programie Excel 2007
›
Tworzenie podsumowań, zestawień i statystyk z wykorzystaniem raportów tabel i wykresów przestawnych
›
Formatowanie tabel i wykresów
8.
Analiza danych organizacyjnych za pomocą Excela
›
Analiza danych gromadzonych w Arkuszu Optivum
›
Analiza danych organizacyjnych gromadzonych w Sigmie
9.
Tworzenie publikacji zawierających tekst skomponowany z tabelami i wykresami
›
Wstawianie tabel i wykresów programu Excel do dokumentów i slajdów
›
Grupowa praca nad dokumentem
10.
Układanie planu lekcji i grafiku dyżurów
›
Przygotowanie arkusza organizacyjnego pod kątem układania planu lekcji
›
Podstawy pracy w programie Plan lekcji Optivum
›
Układanie szkieletu planu
›
Automatyczne układanie planu
›
Umieszczanie w planie ostatnich lekcji
›
Planowanie dyżurów nauczycieli
›
Drukowanie i publikowanie planu lekcji i planu dyżurów
11.
Planowanie i rozliczanie zastępstw oraz godzin ponadwymiarowych
›
Podstawy pracy w programie Zastępstwa Optivum
›
Rejestrowanie nieobecności nauczycieli i oddziałów
›
Wyszukiwanie kandydatów na zastępców i przydzielanie zastępstw
›
Drukowanie i publikowanie informacji o zastępstwach
›
Rozliczanie godzin ponadwymiarowych nauczycieli
›
Analiza powodów i skutków nieobecności nauczycieli
|